پارسی

جالب و دیدنی

پارسی

جالب و دیدنی

ازدواج موفق‌تر با 3 سوال

 

ازدواج موفق‌تر با 3 سوال

 

در یک مطالعه درباره ازدواج محققان از متخصصان مشاوره ازدواج، روان‌شناسان و زوج‌ها خواستند به مشاجره‌های چند زوج که ضبط شده نگاه کنند و علت جدایی آنها را تشخیص دهند.

 

این مطالعه نشان داد متخصصان مشاوره ازدواج هم در کشف علت طلاق زوج‌ها اشتباه می‌کنند. اما دکتر تاراپارکرپوپ معتقد است پاسخ به 3 سوال زیر ازدواج را موفق‌تر می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

آهای دانشجوها اینو بخونین حالشو ببرین:

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.ir (یک داستان جالب از بولتن جشنواره دانشجویی اصفهان)

شنبه: همون لحظه ای که وارد دانشکده

شدم متوجه نگاه سنگینش شدم. هرجا که می رفتم اونو می دیدم یک بار که از جلوی هم دراومدیم نزدیک بود به هم بخوریم صداشو نازک کرد و گفت: «ببخشید»

ادامه مطلب ...

موبایل و خطرات اجتماعی آن

تلفن همراه مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری که امکانات مجازی در اختیار کاربران قرار می دهند، به ابزاری برای سوء استفاده تبدیل می شود و این کاربردهای نادرست درحوزه های متنوعی رخ می دهد و تلاش برای ایجاد ممانعت های قانونی قضایی اخلاقی یا اجتماعی در برابر آنها راه به جای نمی برد.

ادامه مطلب ...

بدخوابی ، چاقی ‌می‌آورد

وبلاگ تفریحی شاباش  - www.shabash.blogfa.com

اگر شما هم فرزندی داشته باشید که اضافه‌وزن دارد، حتما نگران سلامت او بوده و می‌خواهید به کاهش وزن او کمک کنید، اما خوب است به این نکته هم توجه داشته باشید که خوردن غذای بیش از حد و عدم تحرک و فعالیت تنها دلایلی نیستند که منجر به چاقی می‌شوند. همان طور که عوامل ارثی و ژنتیکی نقش مهمی در این زمینه دارند، نباید از تاثیر خواب و کمبود آن نیز در بروز چاقی غافل شد.

ادامه مطلب ...

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این


که «منظور افزایش اعتماد به نفس باید شناخت مناسبی از توانایی‌ها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم»، گفت:« به طور ذاتی افراد روی نقاط ضعف خود متمرکز هستند و در صورت  نادیده گرفتن استعداد و توانایی های خود دچار کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس پایین می‌شود.»

دکتر فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت:«در علم روانشناسی، اعتماد به نفس یکی از مؤلفه‌های مرتبط با خویشتن آدم است که فرد به توانایی‌های خود به طور کامل اشراف دارد و سعی می‌کند این آگاهی‌ها و توانایی‌ها را در رفتار و کارهای روزانه خود بکار ببرد.»

دنباله در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

تثبیت قیمت برق تا شهریور ۹۰

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تصور نمی‌کنم قیمت برق تا پایان نیمه اول سال آینده دوباره افزایش یابد.


محمد بهزاد در گفت و گو با مهر گفت: تاکنون کارگروه تحول اقتصادی دولت هیچ صحبتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت برق مطرح نکرده است.

وی با اشاره به صورت حساب برق که برای مشترکان صادر شده است ، افزود: تاکنون اعتراضی به وزارت نیرو به خصوص از سوی دولتی‌ها درباره قیمت جدید برق ارائه نشده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اطمینان داد که هر گونه تغییر در قیمت برق با شیب ملایم انجام خواهد شد.

پیش از این سید مهدی ثمره هاشمی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفته بود: آب‌بهای بخش تولید و صنعت نیز در کنار افزایش قیمت آب بخش خانگی در سال 90 افزایش خواهد یافت.

خطرناک‌ترین پشه جهان کشف شد

دانشمندان گونه جدیدی از پشه را در آفریقا کشف کرده‌اند که احتمالا عامل اصلی مالاریا است. این پشه بیشتر در خارج از خانه زندگی می‌کند و بنابراین از سمپاشی درون ساختمان جان سالم به در می‌برد.

به گزارش ایسنا، محققان مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه در پاریس که به جمع‌آوری پشه‌های تالاب‌های نزدیک دهکده‌های بورکینافاسو در غرب آفریقا می‌پردازند، اظهار کرده‌اند که نوعی پشه از زیرگروه آنوفل گامبیائه را شناسایی کرده‌اند که شباهتی با انواع ثبت شده پیشین ندارد.

دنباله در ادامه مطلب ادامه مطلب ...

اگر همسرتان جذاب نیست،‌ مراقب میزان استرس خود باشید

www.shabash.blogfa.com

در جوامع تک‌همسری، از پرنده‌ها گرفته تا انسان‌ها، اغلب اعضای جامعه بالاخره در زندگی خود همسری پیدا می‌کنند. اما انتخاب محدود است و در نهایت بسیاری از افراد همسری پیدا می‌کنند که می‌توان با عبارت غیرجذاب او را توصیف کرد؛ غیرجذاب به این معنا است که فرد کم‌تر از حد متوسط دارای قابلیت‌های مثبت و پذیرفتنی است. خب، چرا انتخاب محدود است؟ وقتی قرار است هر کس یک همسر داشته باشد، یک زن یا مرد جذاب فقط با یک نفر همراه می‌شود،‌ به همین راحتی!

دنباله در ادامه مطلب ادامه مطلب ...

12 راهکار برای زندگی بدون دیابت

تقریبا در 25 درصد مردم امریکا مقدار ناچیز قند خون افزایش یافته و گزارش می شود که طی 10 سال آینده آنها را به دیابت مبتلا میکند . اما تنها 4 درصد مردم از این موضوع اطلاع دارند. و آن چه وضع را بدتر می کند آن است که بیش از نیمی از افرادی که از بیماری خود مطلع هستند تلاشی در راستای کم کردن وزن و فعالیت بدنی بیشتر نمی کنند. بیماری ای که پیشرفت آن با مصرف دارو، کنترل قند خون، ریسک حملات قلبی، آلزایمر و سایر بیماری ها همراه است.
با روشهای ارائه شده در زیر میتوانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید :

ادامه مطلب ...

دل نوشت

امشب دلم گرفته خیلی زیاد.دلم واسه همتون تنگ شده کاش ...امیدوارم همدیگه رو فراموش نکنیم و همیشه به یاد هم باشیم.اگه در حقتون بدی کردم به خوبیه خودتون ببخشین.دوستتون دارم همکلاسی های عزیزم.