پارسی

جالب و دیدنی

پارسی

جالب و دیدنی

رکورد های جالب گینس

کوچک ترین پرنده ی دنیا

http://up.iranblog.com/images/1zu1fo9rtzuaw1o23mhp.jpg


   پیاده روی در بالاترین ارتفاع

مایک هاوارد انگلیسی در یکم سپتامبر 2004 بر روی یک تیرآهنی که بین دو بالن در ارتفاع 6522 متری از سطح زمین نصب شده بود، قدم زد. این شاهکار بزرگ توسط یک نوارویدئویی برای پخش در برنامه های تلویزیونی ضبط شد.یول

 

                      منعطف ترین پوست بدن
هری تورنر انگلیسی دارای یک پوست بسیار منعطف است. علت این امر یک بیماری نادر با عنوان اختلال بافت پیوندی (سندرم الرسا دانلوسا) است که بر پوست، رباط و ارگان های داخلی بدن تاثیر می گذارد.

 

                      بلند ترین ابشار جهان

آبشار آنجل (Angel Falls) بلندترین آبشار جهان است که بلندای آن به۹۷۹ مترمیرسد و در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.

 


 

                 طولانی ترین سخنرانی جهان

یس کولت( Lluis Colet )مرد فرانسوی ۶۴ ساله کاتالونیایی یک کارمند دولت محلی توانست با ۱۲۴ ساعت سخن گفتن بدون وقفه ،رکورد طولانی ترین سخنرانی جهان را از آن خود کند.
وی در این مدت ۱۲۴ ساعت در مورد سالوادور دالی(Salvador Dali) نقاش اسپانیایی،فرهنگ کاتالونیا و دیگر موارد سخن گقت.او پس از ۵ روز سخنرانی بی وقفه با صدایی ضعیف گفت:این روز برای من روز بزرگی ست و من این رکورد را تقدیم میکنم به همه کسانی که از زبان و فرهنگ کاتالونیا (Catalonia)حمایت میکنند.

 


 

                   گران ترین گوشی موبایل جهان

جواهر ساز اتریشی پیتر آلیسون(Peter Aloisson) که وی را با ساخت برخی از گوشی های موبایل گرانقیمت و ویژه میشناسیم، با به کار گیری الماس و طلا در تزیین گوشی iPhone 3G Kings Button گران ترین گوشی موبایل جهان را ساخت.این گوشی موبایل استثنایی و لوکس،۲,۵۱۷,۳۴۵ دلار ارزش آن میباشد.

 


 

                    کوچک ترین پرنده جهان


کوچک ترین پرنده جهان مرغ پرنده زرین ، پر زنبوری یا مرغ مگس خوار( Bee Hummingbird) ، نام علمی(Mellisuga helenae) بومی کوبا میباشد.
دلیل اینکه به آنها مرغ پر زنبوری یا صدا زنبوری گفته میشود این است که صدای با ل آنها در حال پر زدن مانند وزوز زنبور میباشد.این پرنده دارای وزنی در حدود ۱٫۸ گرم و درازی۵ تا ۵٫۷سانتی متر میباشد.


                       کوچک ترین گربه جهان

مستر پیبلس(Mr. Peebles) کوچک ترین گربه جهان است.که موسسه رکوردهای جهانی گینس نیز این گربه را به عنوان کوچکترین گربه جهان با ۲ سال سن،یک کیلوگرم وزن و ۱۵ سانتی متر بلندا پذیرفته است. این گربه به طور کامل در یک لیوان ۲۰۰ میلی گرمی جا میشود.مستر پیبلس کوچک که حالا یک ستاره شده در گذشته زندگی بدی داشته و صاحب قبلی اش او را دوست نداشته چون که خیلی کوچک بوده.

 


 

                       سمی ترین قارچ جهان 

قارچی موسوم به کلاهک مرگ (نام علمی:amanita phallodies ) که به رنگ زرد زیتونی است،سمی ترین قارچ جهان میباشد.در ظرف ۶ تا۱۵ ساعت پس از مصرف،نخست باعث سرگیجه و تهوع و سپس بیهوشی و مرگ میشود.در بین قربانیان این قارچ سمی می توان از پاپ کلمنس هفتم (زاده ۱۴۷۸ میلادی)نام برد که در ۲۵ سپتامبر ۱۵۳۴ به علت مسمومیت در گذشت.


 

                      کوچک ترین اتومبیل جهان

 کوچک ترین اتومبیل جهان تنها ۱۰۴٫۱۴ سانتی متر بلندا،۱۲۹٫۵۴ سانتی متر طول و ۶۶٫۴ سانتی متر پهنای آن می باشد.

این اتومبیل کوچک را مخترع بریتانیایی پری واتکینز ( Perry Watkins ) ساخته است که در کتاب گینس به عنوان کوچک ترین اتومبیل جهان درج شد.

 

                        سردترین مکان جهان


به قاره‌ای که پیرامون قطب جنوب زمین را در بر گرفته قاره جنوبگان می‌گویند. این قاره سردترین نقطه کره زمین است و کمابیش همه رویه آن با یخ پوشیده شده است.
کشف قاره جنوبگان در اواخر ژانویه سال ۱۸۲۰ صورت گرفت.
جنوبگان پنجمین قاره بزرگ کره زمین پس از آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است ولی با این وجود کمترین جمعیت همه قاره‌ها را دارد. همچنین بلندترین میانگین ارتفاع، کمترین میانگین رطوبت و پایین‌ترین میانگین دما در میان همه قاره‌های جهان به این قاره تعلق دارد.


 

                        پهن ترین دهان جهان 

فرانسیسکو دومینگو ژاکیوم (Francisco Domingo Joaquim )ب ۲۰ ساله اهل سامبیزانگا(Sambizanga) از آنگولا توانست در مسابقه پهن ترین دهان جهان در رم با گذاشتن یک قوطی کوکا کولا در دهان خود با ۱۷ سانتی متر پهنا رکورد پهن ترین دهان جهان را بشکند.

در مسابقه برگزار شده در رم همه با استفاده از فنجان قهوه ، بطری آب جو و چیزهای دیگر سعی کردن عنوان پهن ترین دهان جهان را از آن خود کنند ولی هیچکس نتوانست مانند فرانسیسکو که از نظر هیبت مانند یک فک آنگولایی می باشد یک بطری کوکا کولا را در دهان خود جای دهد.

 


 

                      بزرگ ترین سیب جهان
بزرگ ترین سیب جهان ۱,۸۴۹ کیلوگرم وزن دارد که توسط Chisato Iwasaki در باغ سیبش در شهر هیروساکی در ژاپن پرورش داده شده و در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۵ به عنوان بزرگترین سیب جهان انتخاب شده است
همچنین خانواده هانزر ساکن هود ریورز در ایالت اورگان(در غرب آمریکا) در سال ۱۹۹۴ سیبی را پرورش دادند که ۱,۴۷ کیلوگرم وزن داشت.
آقا و خانم هارولد اسپیلتر نیز سیبی پرورش دادند که محیط آن ۴۴,۴ سانتیمتر بود.

 


                       

                    بزرگ ترین میمون جهان

بوزینه بزرگ و درنده خوی نر به نام مندریل (Mandrillus sphinx ) یا میمون انسان نمای استوایی غرب آفریقا با سرمتوسط و طول بدنی حدود ۶۱-۷۶ سانتی مترو طول دم ۵٫۲-۷٫۶ سانتی متر بزرگ ترین گونه میمون در جهان می باشد .
زشت و درنده خو همچنین یکی از رنگارنگ ترین پستانداران می باشد ،که دارای باسن های آبی ،صورت قرمز راه راه و ریش زرد است.


                   بزرگ ترین خرگوش جهان

 بزرگترین خرگوش جهان که درازای ان از نوک بینی تا دمش به ۱٫۳ متر میرسد داریوش نام دارد.
این خرگوش بزرگ تنها با ۱۳ ماه سن وزنی در حدود ۲۲ کیلوگرم دارد.داریوش توانست رکورد مادر خود آلیس را در زمینه بزرگترین خرگوش جهان بشکند.او در روز ۱۲ هویج ، ۶ سیب و ۲ کلم میخورد!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد